ساخت یک شخصیت قوی

چگونه شخصیت قوی بسازیم ؟

برای اینکه شما بتونید یک شخصیت قوی بسیازید و به یک مرد یا زن قدرتمند تبدیل شوید که در برابر مشکلات کم نمی آورد باید حتما یکسری نکات را رعایت کنید. تا روز به روز قدرتمند تر از روز قبل باشید و روزی به جایی برسید که دیگر هیچ چیز نتواند شما را از پای در آورد.

راه های ساخت یک شخصیت قوی

در ادامه چند مورد از مواردی که با رعایت کردنشان به شخصیتی قوی تر خواهید رسید اشاره خواهیم کرد.

مرد کاریزماتیک
شخصیتی قدرتمند

۱ ) هدف گذاری و داشتن انگیزه

هدف گذاری و انگیزه‌ بخشی برای دستیابی به هدف، از جمله قوانین مهم برای دستیابی به قدرت است. هدف برای هر کسی باید خاص و زیبا باشد و همچنین این هدف باید آنقدر قدرتمند باشد که شما را مجبور کند تا برای رسیدن به آن تلاش کنید.

بر فرض مثال مردی در زمینه روابط عاطفی ضعف های زیادی دارد و نمیتواند به دختری که به آن علاقه دارد برسد.

برای رفع مشکل به یک مشاوره مراجعه میکند و مشاور برای رفع این مشکل به مرد راهکار هایی می دهد.

مثال : شما باید وزن خود را کم کنید ، روی مهارت های کلامی خودتان کار کنید ، شوخ طبع باشید ، در جمع ها حضور پیدا کنید ، جسارت و شجاعتان را برای شروع صحبت با افراد افزایش دهید.

خب حالا سوالی که مطرح می شود این است که آیا این مرد واقعا آنقدر به دنبال رسیدن به ان هدف (رسیدن به دختری که به آن علاقه دارد) هست که تمام این سختی ها را تحمل کند.

پس از این رو هدف گذاری و داشتن انگیزه به شما کمک می کند تا با مشکلات زندگی روبه رو شوید و همین موضوع در نهایت شما را به شخصی قدرتمند تبدیل میکند.

استفاده از قدرت ذهن
استفاده از قدرت ذهن

۲ ) استفاده از قدرت ذهن

برای دستیابی به قدرت، نیاز است قوه ذهنی خود را تقویت کرده و آن را به کار بگیرید. تمرین های ذهنی مانند تمرین تمرکز، تمرین حافظه، تمرین تصویرسازی و… می‌توانند در تقویت قوه ذهنی شما مفید باشند.

هیچ انسان قدرتمندی را در طول تاریخ نمی توانید پیدا کنید که بهره هوشی پایینی داشته باشد ، البته شخصیت هایی وجود داشته اند که توسط دست سرنوشت به قدرتی باد آورده دست یافته اند ، مثل پادشاهان نالایق ، اما تاریخ اثبات کرده است که حتی این افراد بی کفایت هم مدت طولانی نتوانسته اند قدرت خود را حفظ کنند.

پس برای اینکه قدرتمند شوید باید بتوانید از ذهنتان به خوبی استفاده کنید و تصمیماتی هوشمندانه بگیرید.

۳ ) ترس

ترس از اشتباه کردن یکی از اصلی ‌ترین موانع در راه رسیدن به قدرت است. باید به خودتان اجازه دهید تا از اشتباهات یاد بگیرید و پیش بروید.

هیچ شخص موفقی را در طول تاریخ نمیتوانید پیدا کنید که بدون اشتباه به جایگاهی والا دست یافته باشد . زندگی یعنی اشتباه کردن ، درس گرفتن ، و رشد کردن. این روند برای هر انسانی که خواستار رشد و پیشرفت در زندگی است روندی اجتناب ناپذیر است.

زنان قدرتمند
چگونه زنی قوی باشیم

۴ ) ارتباطات

برقراری ارتباطات قوی و پایدار با دیگران، یکی از مهمترین عوامل در دستیابی به قدرت است. این ارتباطات باید مبتنی بر صداقت، احترام و شفافیت باشد.

اگر شما بتوانید در طول عمر خود ارتباطاتی موثر و ارزشمند با مردم بسازید شک نکنید که هر روز قدرتمند تر از دیروز خواهید بود.

۵ ) دیدگاه مثبت

داشتن دیدگاه مثبت نسبت به خودتان و زندگی، به شما کمک می‌کند تا بهترین نسخه از خودتان را نشان دهید و انرژی مثبتی را برای دستیابی به قدرت داشته باشید.

یکی از اصلی ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که انسان های بدبین عموما افرادی هستند که رشد زیادی در زندگی نمیکنند.

البته وجود هر دو گروه برای رشد و پیشرفت جهان ضروری است زیرا انسان خوش بینی ماشین می سازد و انسان بد بین کمربند ایمنی و در واقع تعادل را در این جهان حفظ میکنند.

نکات مهم برای ساخت شخصیت قدرتمند
نکات مهم برای ساخت شخصیت قدرتمند

نکات مهم برای رسیدن به شخصیتی قدرتمند

چند نکته مهم  برای اینکه خیلی سریع تر بتوانید به یک مرد قدرتمند تبدیل شوید ، نکات زیر برگرفته از کتاب ۴۸ قانون قدرت نوشته رابرت گرین هستند.

قانون اول

هرگز رقیب خود را از دید خودتان بیشتر تحقیر نکنید. زیرا اینکار باعث میشود که غرور او جریحه دار شود و روزی از شما انتقام بگیرد.

قانون دوم

هرگز به خودتان اجازه ندهید مثل دیگران شوید. هر انسانی مسیر خاصی در این دنیا دارد و اگر شما بخواهید مسیر شخص دیگری را بروید ممکن است شکست بخورید چون توانایی های شما با افراد دیگر حتی در شرایط برابر متفاوت است.

قانون سوم

هیچ وقت دشمنان خود را نبخشید ، زیرا در اکثر مواقع آن ها روزی دوباره برای انتقام از شما باز خواهند گشت.

قانون چهارم

آگاهی از نقاط ضعف خود و دیگران، قدرت شما را بالا می‌برد. اگر شما نقاط ضعف دوستان و دشمنان خود را بدانید قطع به یقین با دید باز تر و امنیت بیشتری میتوانید به زندگیتان ادامه دهید.

قانون ششم

همیشه روی خودتان تمرکز کنید و از دیگران انتظار کمک نداشته باشید. زمانی که شما روی توانایی های خودتان تمرکز میکنید و از دیگران انتظاری ندارید این کار باعث میشود مجبور شوید مهارت های بیشتری بیاموزید و در واقع حتی در سخت ترین شرایط زمانی که دیگر هیچکس به کمکتان نمی آید از پس خودتان بر می آید.

قانون هفتم

شجاعت و جسارت را در خودتان تقویت کنید تا بتوانید محبوبیت بیشتری کسب کنید.

قانون هشتم

هرگز به دشمن خود قدرت اضافه نکنید، بلکه به دوست خود کمک کنید تا قدرتشان بیشتر شود.

قانون نهم

همیشه با شخصیت و برخوردی مناسب در برابر دیگران، قدرت خود را نشان دهید. هیچوقت از در تحقیر و کوچک کردن دیگران با آن ها برخورد نکنید ، زیرا مشخص نیست که فردا دنیا دست کیست

امیدوام نکاتی که در بالای برای افزایش قدرت و ساخت یک شخصیت قوی در اختیارتان قرار دادیم کارساز و مفید واقع شده باشند.

در صورتی که دوست دارید مطالب را به صورت کامل و در قالب فایل ویدیو مشاهد کنید میتوانید با روشن کردن قند شکن ویدیو زیر را در پلتفرم یوتیوب مشاهده کنید.

آموزش های تخصصی را در شبکه های اجتماعی از دست ندهید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخش های اصلی نوشته
مطالب پیشنهادی